Hvis du anmelder Kenneth Thordals nye CD på din blog, kan du få den gratis. Ligesom anmelderne på de etablerede medier får det.
Der selvfølgelig tale om et markedsføringsstunt, hvis tilblivelse jeg overværede på iværksætterforummet Amino. Mikkel DeMib, der startede debatten om denne nye markedsføring, har lagt ud med selv at omtale den nye CD.
Til gengæld synes jeg tanken, om at blogs kan bruges i markedsføring er interessant. Som vi så i krak-sagen, så har blogs jo en ret stor gennemslagskraft.
Og nu har jeg så været med til at promote Kenneth Thordahls CD, fordi der var en historie i det nye anmelderkoncept….
det varer formentlig kun indtil 90% af alle blogs begynder at anmelde et eller andet… men så må de jo finde på noget nyt…
Jeg tror ikke det er et spørgsmål om enten eller – blogs eller aviser, men måde og 🙂
Hej Knut
“Og nu har jeg så været med til at promote Kenneth Thordahls CD, fordi der var en historie i det nye anmelderkoncept….” Ja, og tak for det 😉
Det er korrekt, at det er et markedsføringsstunt fra vores side. Men når dagbladene får et anmeldereksemplar, er det jo også en byttehandel, hvor vi håber at få noget omtale til gengæld for, at de får noget at skrive om.
Jeg tror ikke, at bloggere umiddelbart overtager den traditionelle anmelderrolle – ikke i højere grad end blogs overtager avisernes rolle generelt.
Selvom jeg kan være uenig med de professionelle anmeldere, er det jo i mange tilfælde folk med en meget stor faglig viden. De bedste af dem har trods alt brugt mange år af deres liv på at beskæftige sig med at skrive om og lytte til musik.
Til gengæld skal de også forholde sig til et overvældende stort antal koncerter og udgivelser. Der udkommer over 1500 danske albummer om året. Danske! Og så er der alle de udenlandske. Ergo kan den enkelte anmelder ikke nå at høre særlig meget særlig grundigt. Døgnet har simpelthen ikke timer nok.
Så ja, jeg håber selvfølgelig på at få noget omtale. Men samtidig kan blog-anmeldelser forhåbentlig også være et supplement, med plads til mere dybdegående og/eller personlige anmeldelser.
Venlig hilsen
Fætter PR
Klaus: Det har du ret i. Men måske bliver det bare også en måde at komme ud på i fremtiden.
Mikkel: Du har ret i at det selvfølgelig ikke er enten eller. Men måske taber de traditionelle medier terræn på dette område.
Kenneth: Jeg ser overhovedet ikke noget galt i, at der indgås en byttehandel. Og jeg tror da også, som du siger, at der er chance for, at der kan komme nogle mere spændende anmeldelser ud af det på blogs. Synes det er et spændende initiativ, og håber du får noget omtale i blogosfæren også. Selv hørte jeg for første gang din musik ved at gå ind på dit site 😉
Hvis dette bliver den nye trend indenfor musik – er det lige før man skulle starte en blog der omhandler musik og kultur 🙂
Der er ingen tvivl om at der er et marked for markedsføring gennem blogs – se bare her http://www.semoblog.com/
Det tror jeg ikke. Det vil være en kanal som så mange andre. Men at blogge drejer sig jo om at være der, hvor folk er og en del vil man da kunne få gennem denne kanal. Det er derimod en rigtig god ide at sprede sine aktiviterter og så måle, hvad der virker. Mvh, Christian, http://www.effektivmarkedsfoering.dk